מדוע מושבת בית הספר לכבאות?

איתי גדסי No Comments on מדוע מושבת בית הספר לכבאות?

היום התקיים דיון בוועדת המשנה לכבאות והצלה בכנסת בניסיון לענות על השאלה "מדוע בית הספר לכבאות מושבת מזה שמונה חודשים"

כבאים בפעולה • אילוסטרציה צילום: אורן נחשוני, פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מדוע מושבת בית הספר לכבאות והצלה כבר 8 חודשים, מה שמעכב, בנוסף להכשרות מקצועיות, גם את גיוסם של כבאים נוספים על מנת להשלים את החסרים בכוח האדם? שאלה זו ניסתה היום ועדת המשנה לכבאות והצלה בראשות ח"כ נאוה בוקר לברר.

יו"ר הוועדה, ח"כ נאוה בוקר אמרה בדיון: "במדינות מתוקנות יש כבאי לכל אלף איש, ואצלנו כבאי אחד ל-3,440. החמסינים לפנינו. גל נוסף של הצתות הוא רק עניין של זמן. כל עוד הטרור האסלאמי בארץ ובחו"ל לא נרגע, ברור שההקצנה וההסתה יגבירו את הנכונות לפגוע בנו, גם בהצתות. לאחר אסון הכרמל הוחלט לגייס עוד 1,200 לוחמי אש, מתוכם גויסו רק 600 ומאה אחרים פרשו. איך אפשר להשלים עם השבתתו של בית הספר לכבאות, שהושקעו עשרות מיליונים בהקמתו, והוא עומד שומם כבר 8 חודשים במקום להכשיר כבאים חדשים ולמקצע את הוותיקים באופן שוטף?"

דוד פייביש, מפקד בית הספר לכבאות והצלה אמר: "למען עם ישראל, בוא נפתח את בית הספר המושבת. אנו במהלך גיוס. 175 לוחמים יגויסו בספטמבר. אנחנו יכולים להפוך אותם ללוחמי אש טובים תוך 14 שבועות. בשנתיים האחרונות הכשרנו 90 מדריכים, אבל אני לא יכול לקבל אותם לקורס בגלל מצוקת כוח אדם. הבטן הרכה של בית הספר היא מדריכים. אם תיפתר בעיית המדריכים, יש קורס. אבל לא ניתן לפתוח תחת סכנת סגירה. קורס חוקרים בוטל בגלל סכסוך עבודה. אם תהיה הסכמה מצד הוועד לפתוח את בית הספר, הוא ייפתח. בית הספר לא יכול להיות שק החבטות של הוועד. אני מבקש התחייבות של הוועד שבית הספר לא יהיה בן ערובה".

אבי אנקורי, יו"ר ועד העובדים אמר: "יש בעיית מדריכים משתי סיבות: המחסור בכוח אדם. מפקדי מחוזות לא משחררים אותם להדרכה כי חסרים להם אנשים. ב. כשהם מדריכים השכר שלהם נפגע, כי אין להם משמרות לילה ושבתות, אז הם לא מעוניינים. תתגמלו אותם אז הם ילכו להדריך. לפתוח קורס לא עושים בשליפות. צריך להכין גאנט. בשנה האחרונה כבר היו כמה גאנטים והנציב מטרפד אותם. מקצר זמנים. מבטלים קורסים שנקבעו, דוחים קורסים אחרים" אמר.

עוד הוסיף אנקורי: "יש ראש אגף הדרכה. תפתח קורס מחר בבוקר. אני לא עובד אצלך. את דדי שמחי (הנציב) מעניין רק להשמיד את ארגון הכבאים. את הנציב לא מעניין לשבת. באים אלי חסר לנו מכונית. המחוז לא מוכן לתת. עזבו, אל תבואו אלי. אל תרים לי טלפון תביאו לי מדריכים. אני דואג לתרבות. אני כולה מפקד צוות. הם לא מסוגלים. לא משאבי אנוש, לא אגף ההדרכה. כשלא מצליחים באים אלי. מצדי מחר בבוקר תפתח קורסים, אין הנחייה שלי על סגירת בית הספר לכבאות".

ח"כ יוליה מלינובסקי אמרה: "אי ההבנות עמוקות. מישהו צריך להתערב. לדעתי המרד לביטחון פנים צריך לעשות סדר. זה פוגע בביטחון. אני קוראת לשר הביטחון להתערב. אולי צריך להקצות משאבים לבית הספר לכבאות. שיהיה אגף נפרד כמו בבית הספר לשוטרים. לחשוב איך שהוועד יתעסק עם רווחה ותרבות. יס חוסר בכוח אדם. חייבים לעשות לזה סוף".

ליאור חיימוביץ, נציג השר לביטחון פנים אמר בדיון: "השר סומך על הנציב ונותן לו מנדט. אם לא יהיה פתרון בזמן הקרוב, הוא יחליט כיצד לזרז פתרון". יו"ר הוועדה ח"כ נאוה בוקר הודיעה כי דיון המשך יתקיים בעוד שבועיים, ואליו יוזמן נציב הכבאות.



0 תגובות